لیست آهنگسازان ایرانی مثل بمب درجهان صدا خواهد کرد

آمار مطالب

کل مطالب : 1554
کل نظرات : 57

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 394
باردید دیروز : 58
بازدید هفته : 394
بازدید ماه : 5951
بازدید سال : 32666
بازدید کلی : 349486

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان داداشي نت (هر روووز بروووز) و آدرس dadashineet.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : داداشي
تاریخ : جمعه 5 تير 1394
نظرات

در حاشیه تمرین امروز ارکستر سمفونیک تهران لیست ۶۵ نفره ای از آهنگسازان ایرانی با ترتیبی براساس قرعه کشی تهیه شد و علی رهبری در خصوص این لیست گفت: این جای بسیار خوشحالی دارد که ما اینهمه آهنگساز و هنرمند داریم، موسسه «ناکسوس» وقتی ببینند از ایران نام حدود ۶۰ نفر آهنگساز را به آن ها معرفی می کنیم خودش خبرساز خواهد بود و همچون بمب صدا خواهد کرد.

در پی ضبط سمفونی ۹ دوژاک توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری و ارسال آن به موسسه «ناکسوس» که راه را برای حضور آهنگسازان ایرانی در عرصه بین المللی گشود، قرار بر این شد ارکستر سمفونیک تهران آثار آهنگسازان ایرانی را ضبط کرده و به این کمپانی بفرستد.
امروز در آغاز تمرین ارکستر سمفونیک تهران، مراسم قرعه کشی آثار آهنگسازان ایرانی به همراهی علی رهبری و اعضای ارکستر و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد. علی رهبری در ابتدای این مراسم اظهار کرد: امروز اینجا کاری را باید انجام دهیم که کار بسیار مهمی است و شاید مهم ترین کاری است که در این ۸۰ سال گذشته برای آهنگسازان ایرانی می شد کرد که آن هم با کمک این بچه های ارکستر انجام شده است.
وی افزود: موسسه «ناکسوس» اولین موسسه نشر صفحه در دنیا به شمار می رود، وقتی من از آن ها خواستم که آثار آهنگسازان ایرانی را به بخش بین الملل آورده و منتشر کنند گفتند اول باید ارکستر را گوش کنند و کار آهنگسازان ایران را ببینند. اینجا بچه ها دست در دست هم دادند و در عرض ۳- ۴ روز سمفونی ۹ دوژاک را ضبط کردند ما به آلمان فرستادیم و آن ها هم به لندن ارسال کردند و بعد ۱۰ ساعت که طولانی ترین ساعات زندگی من بود و باید صبر می کردم ببینم می شود یانه خوشبختانه خیلی خوششان آمد و پذیرفتند ما قطعات آهنگسازان ایرانی را ضبط کنیم و اولین ۱۰ صفحه را لیست می کنیم و ارائه می دهیم.

این رهبر ارکستر تصریح کرد: این اتفاق برای ما به عنوان یک ارکستر و به عنوان یک ایرانی افتخار زیادی داشت. ما می خواستیم قطعات ایرانی را ضبط کنیم و اسامی تمام آهنگسازان را از اساتید گرفته تا فارغ التحصیلان موسیقی که قطعاتی برای ارکستر نوشته اند، هنرمندانی که در میان ما هستند و آن هایی که یادشان زنده است، همه را درآوردیم و این اسامی امروز در برابر چشمان شما از داخل این کیف خارج می شوند و لیست ما براساس آن تهیه می شود.

در ادامه نام آهنگسازان ایرانی توسط یکی از اعضای ارکستر از داخل کیف کوچکی که علی رهبری به همراه داشت بیرون آورده می شد و لیستی بلند بالا از این اسامی تهیه شد. اسامی ای که واکنش های مختلفی را از سوی اعضای ارکستر که قرار است این قطعات را ضبط کنند به همراه داشت و به شوروحال این قرعه کشی می افزود.

هوشنگ کامکار اولین نامی بود که بر زبان خوانده شد و علی رهبری در واکنش به این انتخاب بیان کرد: این شیوه قرعه کشی حرکت خیلی خوبی است که جای هیچ بحث و حاشیه ای را باقی نمی گذارد. شاید اگر من می گفتم که با هوشنگ کامکار شروع کنیم خیلی حرف ها پیش می آمد که چرا هوشنگ کامکار و … ولی این قرعه کشی نفر اول را این آهنگساز معرفی کرد.

در ادامه باقی اسامی نیز یک به یک به قید قرعه انتخاب شدند و لیستی ۶۵ نفره تهیه شد. این اسامی از این قرار است:
۱- هوشنگ کامکار
۲- ارسلان کامکار
۳- همایون رحیمیان
۴- امیر اسلامی
۶- شهرام مظلومی
۷- باربد بیات
۸- امیر پورخلجی
۹- کامبیز روشن روان
۱۰- امیرآهنگ هاشمی
۱۱- محمدسعید شریفیان
۱۲- سیدمهدی حسینی
۱۳- امانوئل مجید اصلانیان
۱۴- پیمان سلطانی
۱۵- علیرضا شیبانی
۱۶- محمدتقی مسعودیه
۱۷- هوشنگ استوار
۱۸- وارطان ساهاکیان
۱۹- محمدرضا تفضلی
۲۰- آرش عباسی
۲۱- محمد بیگلری
۲۲- شیدا قراچه داغی
۲۳- مهران روحانی
۲۴- مجید انتظامی
۲۵- رضا والی
۲۶- علی اکبر قربانی
۲۷- حسین دهلوی
۲۸- حامد پورساعی
۲۹- امین الله آندره حسین
۳۰- شاهین فرهت
۳۱- حمیدرضا دیبازر
۳۲- حشمت سنجری
۳۳- بهزاد عبدی
۳۴- کاظم داودیان
۳۵- محمدرضا درویشی
۳۶- مصطفی پورتراب
۳۷- محمد حقگو
۳۸- شریف لطفی
۳۹- اسماعیل تهرانی
۴۰- روبیک گریگوریان
۴۱- علیرضا مشایخی
۴۲- کیاوش صاحب نسق
۴۳- محمدحسین حمیدی
۴۴- احمد پژمان
۴۵- مرتضی حنانه
۴۶- شهرام توکلی
۴۷- فرهاد برنجان
۴۸- ثمین باغچه بان
۴۹- بهزاد رنجبران
۵۰- پرویز محمود
۵۱- فردین خلعتبری
۵۲- نادر مشایخی
۵۳- سیاوش بیضایی
۵۴- محمد میرزمانی
۵۵- لوریس چکناواریان
۵۶- بردیا کیارس
۵۷- بابک بیات
۵۸- حسن ریاحی
۵۹- محمد سریر
۶۰- شهرداد روحانی
۶۱- حسین علیزاده
۶۲- فریدون شهبازیان
۶۳- تقی ضرابی
۶۴- هرمز فرهت
۶۵- فریدون ناصری

علی رهبری پس از این قرعه کشی اظهار کرد: مراسم امروز باعث می شود هیچ حاشیه ای درخصوص این اسامی و نحوه انتخاب شان به وجود نیاید و همه چیز شفاف باشد. ما امروز این لیست را پیش رو داریم و براساس آن پیش می رویم. این جای بسیار خوشحالی دارد که ما اینهمه آهنگساز و هنرمند داریم. موسسه «ناکسوس» وقتی ببینند از ایران نام حدود ۶۰ نفر آهنگساز را به آن ها معرفی می کنیم خودش خبرساز خواهد بود.

وی ادامه داد: شب گذشته مجله ای از رم ایمیل زده که از ارکستر سمفونیک عکس باکیفیت و خوبی می خواهند که روی جلد مجله شان کار شود. این خود اتفاق خوبی است و این لیست ۶۵ نفره آهنگسازان هم خود بمب خبرسازی در جهان خواهد شد. این سر و صدا به اندازه ای خواهد بود که مجله گرامافون لندن نیز پیرامون آن صحبت خواهد داد. در آینده این تعداد به ۷۰ – 80 نفر هم خواهد رسید.

پس از این مراسم قرعه کشی ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری تمرین قسمت سوم سمفونی ۹ بتهوون را که قرار است دو شب آینده در تالار وحدت به اجرا درآید، آغاز کردند. چوب رهبری علی رهبری به حرکت در آمد و اعضا ارکستر نت های این سمفونی را به زیبایی نواختند.

در ادامه تمرین، گروه اپرا و آواز نیز به این جمع پیوستند و آوای این گروه با ارکستر سمفونیک تهران همراه شد. این تمرین و حساسیت های ریز و فوق العاده رهبری در بالا و پایین کردن نواها و آواها و تکرار چندباره هر قطعه خبر از اجرایی فوق العاده از ارکستر سمفونیک تهران در دو شب آینده می دهد.



تعداد بازدید از این مطلب: 457
موضوعات مرتبط: آهنگ , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم لحظات خوشی را به سر ببرید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود